Μαρία Αγγέλου : Η Ρόδος χρειάζεται να αποκτήσει μια νέα τουριστική ταυτότητα

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email
Share on print
Print

Ιδιαίτερη η φετινή σεζόν και όχι αποδοτική σε έσοδα για τις επιχειρήσεις της Π Πόλης

«Το νησί μας πιστεύω πως χρειάζεται ένα rebranding, την απόκτηση δηλαδή μιας νέας ταυτότητας. Χρειαζόμαστε μια ταυτότητα σύγχρονη, θελκτική και βασισμένη στη διαφορετική εμπειρία που μπορεί να προσφέρει στον επισκέπτη. Αν δεν διαφοροποιήσουμε το προσφερόμενο προϊόν είμαστε καταδικασμένοι»

Αυτό δήλωσε μεταξύ άλλων σε συνέντευξή της στο Βήμα της Δωδεκανήσου η εκπρόσωπος τύπου του Σωματείου Καταστηματαρχών της Μεσαιωνικής Πόλης και μέλος του διοικητικού συμβουλίου της ΑΝΔΩ κ. Μαρία Αγγέλου και προσθέτει πως θα βοηθούσε η ανάπτυξη των ειδικών μορφών τουρισμού και πάνω από όλα η βελτίωση των υποδομών.

« Πως μπορείς να ζητάς τουρισμό πολυτελείας όταν δεν έχεις λύσει βασικά προβλήματα της καθημερινότητας; Αεροδρόμιo να λειτουργεί στην εντέλεια», αναρωτιέται.

Αποτιμώντας τη φετινή τουριστική σεζόν τόνισε πως ήταν ιδιαίτερη.

«Δεν ξεκίνησε τόσο δυνατά όσο θα περιμέναμε. Στην πορεία υπήρξε εξισορρόπηση στην ποσότητα αλλά όχι και στην ποιότητα των επισκεπτών μας που χαρακτηρίζονται ως επισκέπτες με χαμηλό οικογενειακό προϋπολογισμό», τόνισε.

Η κ. Αγγέλου αναφέρθηκε στα προβλήματα της Μεσαιωνικής Πόλης που είναι η εξεύρεση χώρων στάθμευσης, η ανάγκη αστυνόμευσης, η καθαριότητα, η διαχείριση των κοινοχρήστων χώρων .

Επίσης αναφέρεται και σε άλλα προβλήματα όπως η επαιτεία και οι κράχτες αλλά και στον τρόπο προβολής της περιοχής.

Η συνέντευξή της κ. Μαρίας Αγγέλου αναλυτικά:

Πως εξελίχθηκε φέτος η τουριστική σεζόν για τις επιχειρήσεις της Μεσαιωνικής Πόλης;

Ήταν μια ιδιαίτερη τουριστική περίοδος η φετινή. Δεν ξεκίνησε τόσο δυνατά όσο θα περιμέναμε. Στην πορεία υπήρξε εξισορρόπηση στην ποσότητα αλλά όχι και στην ποιότητα των επισκεπτών μας που χαρακτηρίζονται ως επισκέπτες με χαμηλό οικογενειακό προϋπολογισμό. Πολλοί από αυτούς προτίμησαν να περιοριστούν στα ξενοδοχεία τους και στις περιοχές γύρω από αυτά. Φυσικά τα χρόνια πια προβλήματα της παλιάς πόλης όπως έλλειψη χώρων στάθμευσης, μας βρίσκουν λίγο πριν το κλείσιμο της περιόδου να λέμε ότι δεν ήταν μια ιδιαίτερα καλή χρόνια. Με τους τζίρους να παρουσιάζουν πτώση.

Που οφείλεται το γεγονός ότι παρά την κίνηση τα έσοδα των επιχειρήσεων δεν ήταν αυξημένα ;

Ο κύριος λόγος θεωρώ ότι είναι η ποιότητατων επισκεπτών του νησιού μας, που χαρακτηρίζονται ως επισκέπτες με χαμηλό οικογενειακό προϋπολογισμό στην πλειοψηφία τους, μη διαθέτονταςχρήματα για αγοράενθυμίων ή για φαγητόεκτός των ξενοδοχειακώνμονάδων,όπως φυσικά και η καθυστέρηση στο άνοιγμα της φετινής τουριστικής περιόδου προκαλώντας σημαντική μείωση των τζίρων.

Βέβαια στην Μεσαιωνική Πόλη παρουσιάζονται και κάποιοi ιδιαίτεροι λόγοι που φέρονται ως πιθανές αιτίες.

Η δυσκολία προσέγγισης της περιοχής μας λόγω της έλλειψης χώρων στάθμευσης, ο πολύ μεγάλος ανταγωνισμός λόγω της υπερπληθώρας των επιχειρήσεων, η έλλειψη προβολής της περιοχής μας ως εμπορικού κέντρου θεωρώ ότι είναι οι σημαντικότεροι λόγοι από αυτούς.

Πολλές φορές από τους επιχειρηματίες της Μεσαιωνικής Πόλης έχει εκφραστεί η άποψή ότι είναι περισσότερο από πότε αναγκαίοι για τη Ρόδο οι τουρίστες υψηλού οικονομικού επιπέδου. Με ποιο τρόπο όμως θα έρθουν στο νησί;

Κα Χονδρογιάννη η προσέγγιση luxury τουρισμού σε ένα νησί που τις τελευταίες δεκαετίες έχει στιγματιστεί ως νησί μαζικού τουρισμού δεν θεωρώ ότι είναι εύκολη υπόθεση, ούτε μπορεί να είναι απόφαση ενός, ούτε πρόκειται να γίνει από την μια μέρα στην άλλη. Θεωρώ πως πρέπει να είναι μια συνειδητή από όλους μας απόφαση που θα ξεκινήσει από τους πολίτες και τους επιχειρηματίες του νησιού, την δημοτική αρχή, θα ενισχυθεί από την περιφερειακή αρχή και τελικά το πλάνο θα ολοκληρωθεί με την βοήθεια του υπουργείου τουρισμού.

Το νησί μας πιστεύω πως χρειάζεται ένα rebranding, την απόκτηση δηλαδή μιας νέας ταυτότητας. Χρειαζόμαστε μια ταυτότητα σύγχρονη, θελκτική και βασισμένη στη διαφορετική εμπειρία που μπορεί να προσφέρει στον επισκέπτη. Αν δεν διαφοροποιήσουμε το προσφερόμενο προϊόν είμαστε καταδικασμένοι. Ναι μεν πρέπει να βασιζόμαστε πάντα στην ιστορία μας τα μνημεία μας, την διατροφή μας μας, αλλά άλλο η φολκλορική εκμετάλλευση τους και άλλο η ανάδειξη τους σε πολιτιστικά στοιχεία που δημιουργούν προορισμό.

Βιωματικός τουρισμός, θεματικός τουρισμός είναι οι νέες τάσεις. Μορφές που δημιουργούν εμπειρίες στους επισκέπτες. Η επαφή με την τοπική ιστορία, τους ανθρώπους, την κουλτούρα,την περιπέτεια, αυθεντικές εμπειρίες είναι μόνομερικά από τα ζητούμενα των ποιοτικώνεπισκεπτών. Φυσικά σε συνδυασμό με τις ανάλογες ξενοδοχειακές μονάδες – ήδη έχουμε σε μεγάλο βαθμό εξαιρετικό επίπεδο – που θα είναι έτοιμες να ανταποκριθούν στις ανάγκες του νέουtargetgroup.

Και φυσικά η βελτίωση των υποδομών. Πως μπορείς να ζητάς τουρισμό πολυτελείας όταν δεν έχεις λύσει βασικά προβλήματα της καθημερινότητας; Αεροδρόμιo να λειτουργεί στην εντέλεια.

Για να είμαστε απολύτως ειλικρινείς, πρέπει εμείς πρώτοι να αποκτήσουμε επίπεδο ανάλογο των επισκεπτών που επιθυμούμε και στην καθημερινή μας διαβίωση και φυσικά και στην συμπεριφορά μας. Να είμαστε έτοιμοι να αναπροσαρμόσουμε τις επιχειρήσεις μας και τη συμπεριφορά μας προς τους πελάτες μας.

Μα πρώτα από όλα αυτό που χρειαζόμαστε είναι το όραμα και τον άνθρωπο που θα μας το εμπνεύσει κι όλα θα πάρουν το δρόμο τους.

Πως σκέπτεστε να προβάλετε τη Μεσαιωνική Πόλη στο εξωτερικό;

Κα Χονδρογιάννη δεν πιστεύω πως είναι ευθύνη του Συλλόγου των Καταστηματαρχών της Μεσαιωνικής Πόλης της Ρόδου η προβολή της στο εξωτερικό. Θεωρώ ότι αυτό είναι ευθύνη του α’ και του β’ βαθμού της τοπικής αυτοδιοίκησης.

Όμως αν ζητηθεί η συμβολή μας με οποιοδήποτετρόποείμαισίγουρη ότι όλα τα μέλη του ΔΣ θα είναι πρόθυμα να συνεισφέρουν στην προσπάθεια.

Δικός μας στόχος είναι η «έξυπνη» προβολή της ΜεσαιωνικήςΠόλης στους επισκέπτες του νησιού μας με την άφιξη τους. Κι αυτό είναι ένα από τα θέματα με τα οποία θα καταπιαστούμε το επόμενοδιάστημα.

Ποια θέματα κυριάρχησαν στη συνάντηση που είχε το διοικητικό συμβούλιο του Σωματείου Καταστηματαρχών της Μεσαιωνικής Πόλης με τον αντιδήμαρχο κ. Στέφανο Δράκο;

Η συνάντηση μας με τον Αντιδήμαρχο έγινε στα πλαίσια εθιμοτυπικής επίσκεψης και σε εξαιρετικό κλίμα, με σκοπό πέρα από το να δοθούν ευχές για επιτυχημένη θητεία, να γίνει μια πρώτη παρουσίαση των προβλημάτων των καταστηματαρχών της περιοχής που ζητούν άμεση λύση ώστε να μας βρει ετοίμους η ερχόμενη τουριστική χρονιά.

Η εξεύρεση χώρων στάθμευσης, η ανάγκη αστυνόμευσης, η καθαριότητα, η διαχείριση των κοινοχρήστων χώρων ήταν μόνο μερικά από τα ζητήματα που τέθηκαν και που αποτελούν πάγια αιτήματα του σωματείου.

Και οι δυο πλευρές συμφωνήσαμε η συνεργασία να είναι συνεχής με επαναλαμβανόμενες συναντήσεις και οι συζητήσεις πλέον να γίνονται επι συγκεκριμένων προτάσεων.

Ειδικά για την επαιτεία και τους κράχτες σε ποιες ενέργειες θα προβείτε καθώς το θέμα δεν άπτεται 100% στις αρμοδιότητες του Δήμου Ρόδου;

Είναι δυο πολύ σημαντικά θέματα αυτά που θέσατε κα Χονδρογιαννη και μας απασχολούν σε κάθε μας συνάντηση που έχει γίνει μέχρι τώρα με όλους τους βουλευτές Δωδεκάνησου, τον αστυνομικό διευθυντή, και φυσικά τον Αντιδήμαρχο.

Δυστυχώς για την επαιτεία όχι μόνο ο δήμος δεν μπορεί να κάνει κάτι αλλά ούτε καν αστυνομία μετα την κατάργηση του άρθρου 407 του Ποινικού Κώδικα σχετικά με την επαιτεία. Κατά την άποψη μας θα έπρεπε το θέμα να επανεξεταστεί. Δεν μιλάμε για επαναφορά του άρθρου αλλά για προσαρμογή του στα δεδομένα της εποχής. Η εικόνα που παρουσιάζουν πολλά σημεία της Μεσαιωνικής Πόλης από την πληθώρα των επαιτών μόνο με το όραμα για την αναβάθμιση του τουριστικού μας προϊόντος δεν ταιριάζει. Αντιθέτωςστους επισκέπτες περνούνμηνύματαγια μια χώρα εξαθλιωμένη, με αδύναμη οικονομία καθόλου σύμφωνη με τα ευρωπαϊκά πρότυπα.

Όσον αφορά στο θέμα των κραχτών είναι ένα πολύ σοβαρό και λεπτό ζήτημα το οποίο για να επιλυθεί, κατά τη γνώμη μου, θα πρέπει να αναζητηθούν καταρχήν οι βαθύτερες αιτίες του, πχ παραχώρηση κοινοχρήστων χώρων και μη αυστηρή τήρηση τους, ατιμωρησία κτλ να γίνει προσπάθεια εξάλειψης αυτών και φυσικάπαράλληλα να ενταθεί η προσπάθειαθεραπείας του φαινομένου από την αστυνομικήδιεύθυνση με όποιαμέσαδιαθέτει.

Θα βοηθούσε η λειτουργία αστυνομικού τμήματος ή τμήματος της δημοτικής αστυνομίας εντός των πυλών για την αστυνόμευση της περιοχής;

Η λειτουργία αστυνομικού τμήματος ή τμήματος της δημοτικής αστυνομίας εντός των πυλών για την αστυνόμευση της περιοχής της Μεσαιωνικής Πόλης είναι ένα από τα πάγια αιτήματα του σωματίου μας. Πιστεύουμε ότι είναι ο μόνος τρόπος για να ελεγχθεί μια μεγάλη περιοχή που δέχεται πολύ μεγάλο αριθμό επισκεπτών οι οποίοι είναι φυσικό να αντιμετωπίζουν προβλήματα που απαιτούν άμεση επίλυση. Σκεφτείτε πολύ από αυτούς επισκέπτονται το νησί μας για λίγεςώρεςμόνο, οπότε πραγματικά χρειάζονται ταχύτατες διαδικασίες.

Επίσης πιστεύουμε ότι η συνεχής παρουσία αστυνομικών έστω και σε ένα φυλάκιο αν όχι τμήμα είναι ο μόνος τρόπος περιορισμού αν όχι εξάλειψης φαινομένων κλοπών -ευτυχώς είναι ελάχιστα τα περιστατικά – άγρας πελατών και ακραίων φαινομένων αισχροκέρδειας.

Πως βλέπεται τους πρώτους μήνες θητείας της δημοτικής και περιφερειακής αρχής και ποια τα ζητούμενα ;

Είναι μόλις 45 μέρες που έχουν αναλάβει καθήκοντα κα Χονδρογιαννη, οι της δημοτικής αρχής. Ας τους δώσουμελίγοχρόνο. Φαίνεται πως όρεξη για δουλειά και για συνεργασία υπάρχει. Αυτό είναι το σημαντικότερο.

Αυτό που μπορώ να πω μεσιγουριά είναι ότι η περιφερειακή αρχή απλά συνεχίζει το έργο που ξεκίνησε από την προηγουμένη θητεία της. Βελτίωση υποδομών με έργα οδοποιίας, ηλεκτροφωτισμού, υδατοδρόμια, επένδυση σε εναλλακτικές μορφές τουρισμού με σταθερά βήματα με την διοργάνωση μεγάλων αθλητικών οργανώσεων, την προώθηση του γαστρονομικού τουρισμού, για να μιλήσουμε και για θέματα που αφορούν άμεσα ή έμμεσα το σωματείο.

Φυσικά δεν μπορούμε να μην επισημάνουμε την αγαστή συνεργασία που υπάρχει με τον δήμο Ρόδου. Συνεργασία που δημιουργεί προσδοκίες και βάζει ψηλά τον πήχη και για τους δυο βαθμούς. Προσωπικά περιμένω τα καλύτερα.

Μαρια Αγγελου

Υπεύθυνη τύπου και δημοσίων σχέσεων του Σωματείου Καταστηματαρχών Μεσαιωνικής Πόλης

Μέλος ΔΣ ΑΝΔΩ

Δελτία τύπου

Προώθηση Μεσαιωνικής Πόλης

Σε άλλη μια πρωτοβουλία του το ΣΕΕΜΠ σε συνεργασία, με το εμπορικό επιμελητήριο και με το ΡΟΔΑ «έντυσε» ένα λεωφορείο με όμορφες εικόνες της παλιάς πόλης για την προώθηση της.Το συγκεκριμένο λεωφορείο

“Λύση στο θέμα της πλοηγίδας”

Μετα την παρέμβαση του ΣΕΕΜΠ και με την συμβολή του εκ νέου υποψηφίου βουλευτή Μάνου Κόνσολα, δόθηκε λύση έστω και προσωρινή στο θέμα που είχε προκύψει με την πλοηγίδα στο νησί μας.Το

Συλλυπητήρια για τον θάνατο του Νεκτάριου Σαντορινιού

Σε στιγμές απώλειας τα λόγια είναι φτωχά. Το πρόωρο φευγιό του π. Αν. Υπουργού Νεκτάριου Σαντορινιού γέμισε θλίψη εμάς, όπως και όλα τα Δωδεκάνησα. Ήταν ένας έντιμος και αποτελεσματικός πολιτικός. Από εκείνους

Ανάδειξη νέου προεδρείου του ΣΕΕΜΠ

Τις αρχαιρεσίες για την ανάδειξη του νέου προεδρείου του ΣΕΕΜΠ πραγματοποίησαν τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου που προέκυψε από της πρόσφατες εκλογές του Σωματείου. Το νέο σχήμα έχει ως εξής: Προέδρος: Βασίλης

Συνάντηση με τον Αντιδήμαρχο καθαριότητας, Νίκο Καραμαρίτη

Τον Αντιδήμαρχο καθαριότητας, Νίκο Καραμαρίτη και τους συνεργάτες του συνάντησαν τα μέλη του νέου ΔΣ του ΣΕΕΜΠ προκειμένου να συζητήσουν το βασικό αυτό θέμα της καθημερινότητας.  Ο Αντιδήμαρχος μας ενημέρωσε για το